5 tot 7 Oktober 2012 - Fabrieksbezoeken 2012

Vrijdag was het traditiegetrouw weer vroeg uit te veren voor ons, maar we hadden een goed excuus (voor de zoveelste keer) FERRARI en euhm…Italiaans eten en drank! De reis ging weer naar het beloofde land – Maranello. 52 man schreef zich in een mum van tijd in, en zo was het Ferrari Fabrieksbezoek 2012 een feit! Ryanair was ons vervoermiddel van Charleroi naar Bologna.

Aangekomen om 10uur in Bologna werden we vervoerd per bus naar onze eerste activiteit : Bezoek aan het gloednieuwe Museo Casa Natale (het geboortehuis van Enzo Ferrari, waar ze een mooi museum van hebben gemaakt). Na een lekkere cappuccino , werden we rondgeleid in het museum door een Engelstalige gids, die ons bij elke wagen een korte uitleg gaf. De wagens waren tentoongesteld in het nieuw gebouw. Het oud gerestaureerd gebouw was een tentoonstelling van foto-video materiaal met als hoogtepunt de ‘meeting room van Enzo Ferrari’. Na de rondleiding, gingen we voor een 1ste keer tafelen. Het restaurant oogde heel modern en strak. Het eten en de lambrusco waren ook van een hoogstaande kwaliteit.

Als tweede tussenstop werd er gekozen om het Museo Hombre Panini te bezoeken. Bij de autoliefhebbers is dit vooral bekend om zijn Maserati-collectie. Het is ook het huis van de beroemde Panini-stickers (voetbal-albums waar de Panini-stickers moeten ingeplakt worden). Uiteindelijk wordt er in de boerderij ook Parmezaanse kaas geproduceerd.

Na de verwelkoming door de sympathieke italiaanse gids, kregen eerst een rondleiding in de kaasfabriek. Nadien mochten we vrij rondlopen om Panini’s Maserati collectie te bewonderen. Achteraf kon er nog wat geproefd worden van de Parmezaanse kaas aan de verkoopstand.

Nu was het tijd om te gaan inchecken in ons Hotel – Hotel Arthur. Daar stond een verrassing voor ons klaar. Het hotelpersoneel had een speciale Scuderia Ferrari Club Genk taart klaargemaakt voor ons. Na de champagne konden we inchecken en opfrissen!

Als avondmaal werd er gekozen om te gaan eten bij Ristorante Da Pasticcino. Dit is de voormalige Formule 1 kok van o.a Ferrari, Benetton en Minardi. Na het avondmaal werd er nog in het hotel genoten van een lekker digestief.

Dag 2 werden de meeste wakker met het geluid van een F1 wagen. De kwalificaties van de GP van Japan werden rechtstreeks uitgezonden om 7.00u. Tot 11uur was iedereen vrij. Sommigen kozen ervoor om de Ferrari Experience te doen, anderen bleven gezellig in hun bed.

Om 11uur vertrokken we richting de Ferrari Fabrieken. We kregen een uitgebreidere rondleiding in o.a de motorafdeling en de assemblagehal V8. De rondleiding werd ook uitgebreider tov de vorige jaren. We mochten een kijkje gaan nemen bij de Corse Clienti. Daar stonden een stuk of 30-40 Ferrari Formule 1 tentoongesteld. De hal daarnaast stonden veel wagens van de XX-programmes (FXX en 599). Om het Fabrieksbezoek af te sluiten aten we in de refter van de Ferrarifabrieken.

Nadat de vrijkaarten voor de Galleria Ferrari werden uitgedeeld, was iedereen een namiddagje vrij. Velen kozen ervoor om eerst de Galleria te bezoeken en daarna een souveniertje te kopen in de Ferrari Store en de andere winkels in de buurt.

De dag werd afgesloten met een wijndegustatie bij Cantina CA Berti. Hier kregen we een korte uitleg van de productie van Lambruscowijnen. Er werd ook gekozen om bij hun restuarant het avondmaal te nuttigen. Voldaan keerden we terug naar het hotel : sommigen gingen lekker slapen, sommigen zaten nog tot laat aan de bar.

De volgende morgen keerden we terug naar huis na het ontbijt in hotel Arthur. We werden nog meer slechtgezind na de start van de GP van Japan, waar Alonso direct uit de race was. MAAR we kunnen terugkijken op een geslaagd Fabrieksbezoek 2012.

Tot volgend jaar!!!

Het SFC Genk bestuur

Wordt lid van Scuderia Ferrari Club Genk

Wil je lid worden van de Scuderia Ferrari Club Genk en mee genieten van de sfeer, de evenementen en de voordelen?
Vul dan even uw gegevens in op de pagina "lid worden" en wij contacteren u zo snel mogelijk!

Lid worden →

Wordt lid van onze community